You are currently viewing טרק מכריזה על פנס אחורי בשם CarBack עם רדאר בטיחות שאמור לאתגר את השליטה של גרמין בשוק זה – האומנם?<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">3</span> min read</span>

טרק מכריזה על פנס אחורי בשם CarBack עם רדאר בטיחות שאמור לאתגר את השליטה של גרמין בשוק זה – האומנם?3 min read

בטיחות מעל לכל

ראשית אפתח ואומר שלדעתי האישית, פנס אחורי לאופניים המצויד בטכנולוגיית רדאר הינו פריט חובה לכל רוכב כביש באשר הוא. מכשיר שכזה ממלא תפקיד בטיחותי חשוב ביותר על ידי מתן התרעה מוקדמת על כלי רכב מתקרבים, שיפור נראות הרוכב והגברת המודעות הכללית לגבי סיכון פוטנציאלי.

השימוש ברדאר מאפשר לרוכבים שכבת הגנה נוספת מפני תאונות.


איך זה עובד?

באמצעות טכנולוגיית זיהוי רדאר, המכשיר פולט גלי רדיו המוחזרים מעצמים סמוכים. ע"י ניתוח עוצמת, כיוון ומהירות הגלים החוזרים, הרדאר מסוגל לקבוע את המרחק והמהירות של כלי רכב מתקרבים.

מקור: Trek Bicycle

כאשר מתגלה רכב, המכשיר מספק התרעות בזמן אמת לרוכב, בדרך כלל באמצעות התרעות חזותיות למחשב האופניים או לאפליקציה ייעודית בטלפון חכם וכל זאת בצורה שאינה גורמת להסחת הדעת מהכביש. התרעות אלו מיידעות את רוכב האופניים על הנוכחות והמהירות המתקרבת של כלי רכב מאחוריו ומסייעות לו בהגברת ערנותו ומודעתו לקורה סביבו.

בנוסף לזיהוי רדאר, משולב במכשיר גם פנס אחורי חזק המשפר באופן משמעותי את הנראות של הרוכב עבור כלי רכב המגיעים מאחור, במיוחד בתנאי תאורה חלשה או ברכיבות לילה.

חלק מהמכשירים יודעים גם לספק התרעות חזותיות לנהגים המתקרבים בצורת הבהוב מוגבר או תאורה אדומה עזה, המופעלים באופן אוטומטי. התרעות אלו מושכות את תשומת הלב של הנהגים ומסייעות להם לזהות רוכבי אופניים מוקדם יותר, מה שיכול למנוע תאונות דרכים.


מיהם השחקנים בשוק (טרום הכרזתה של Trek)?

עד לא מזמן, החברה היחידה שידעה לספק מכשיר עם הטכנולוגיה לעיל הייתה גרמין עם מוצר הדגל שלה VARIA שכעת נמצא כבר בדורו הרביעי. עם השנים ה VARIA צבר פופולאריות רבה וקבע הלכה למעשה את התקן בתעשייה וזאת בזכות האמינות יוצאת הדופן שלו והיעדר התרעות שווא (False Positives).

לפני כשנתיים, עם פקיעת תוקף הפטנטים של גרמין, שתי מתחרות נוספות נכנסו במהירות לשוק: Magene עם דגם ה L508 וברייטון עם ה Gardia R300L, המציעים פונקציונליות דומה.


טרק מכריזה – אני הולכת להתחרות ראש בראש בגרמין עם ה CarBack

מקור: Trek Bicycle

לפני מספר ימים, טרק, שחקנית מרכזית בתעשיית האופניים, הכריזה על כניסתה לשוק זה עם דגם הנקרא – CarBack.

בהודעה לעיתונות, הדגישה החברה את כוונתה המוצהרת להתחרות ראש בראש במוצר הדגל של גרמין ולספק את "החוויה הטובה ביותר בקטגוריה בהשוואה ל-Garmin Varia ומתחרות אחרות".

מפרט היכולות המוצהרות של ה-CarBack כולל:

  • תאורת פנס –  הנראית למרחק של עד שני קילומטרים.
  • זיהוי רדאר – עד 240 מטר מאחורי הרוכב.
  • קישוריות – תמיכה בסטנדרטים המקובלים של ANT ו בלוטות המאפשרים חיבור למחשבי אופניים ולאפליקצית סמארטפון ייעודית להצגת מידע על רכב מתקרב.
  • טעינת USB-C.
  • כ 7 שעות סוללה.
  • אינדיקציה למצב הסוללה במכשיר עצמו.
  • אטימות למים IPX7: מאפשר פעולה בכל תנאי מזג האוויר.
  • מחיר: $200
מקור: Trek Bicycle

האם מדובר ב VARIA Killer ?

על פניו השוס הגדול של ה CarBack הוא טווח זיהוי הרדאר המוצהר של 240 מטר, לעומת כ 140-150 מטר של שלושת השחקניות האחרות. הפרש זה אמור לתת לרוכב זמן התרעה ומרווח של כ 4 שניות נוספות שהינו פער זמן משמעותי.

יחד עם זאת, שיטוט ברשת וקריאה של מספר בלוגרים ידועים דוגמת שיין מילר (GPLama) שכבר הספיקו לשים ידם על המכשיר ולבחון הצהרה זו הלכה למעשה, מגלה שמספר זה רחוק כרגע מהמציאות בשטח וטווח הזיהוי של ה CarBack אף הוא באזור ה 150 מטר ממש כמו המתחרים. האם מדובר בבאג שיתוקן בעדכון Firmware עתידי או בנתון שטרק דלתה במבחן שעשתה בתנאי מעבדה לא מציאותיים? ימים יגידו.

גם זמן סוללת המכשיר שהינו 7 שעות, אינו מרשים במיוחד לעומת המתחרים ולכך יש להוסיף שה CarBack אינו מספק כרגע התרעת הבהוב לנהג המתקרב וכן לא אינדיקציית אור ברקס דוגמת זו הקיימת בדגמי ברייטון ו Magene.

יחד עם זאת, על הצד החיובי, ניתן לציין שהבוחנים השונים התרשמו לטובה מכך שהרדאר עובד כמו שצריך ללא False Positives שזו התכונה החשובה ביותר עבור מכשיר בתחום הבטיחות (!)

מקור: Trek Bicycle

גם האינדיקציה הוויזואלית של מצב הסוללה, על המכשיר עצמו, היא תוספת מבורכת שלא קיימת בדגמים מתחרים.

מבחינה יכולות תאורה, הרי שפנסי Trek (דרך מותג ה Bontrager שלה), תמיד הצטיינו בתחום זה. יש לשער שה CarBack אינו שונה בהקשר זה.


לסיכום

הכניסה של Trek לשוק פנסים אחוריים משולבי רדאר היא התפתחות חיובית עבור ציבור הרוכבים. הגברת התחרות בתחום עשויה להוביל לפיתוח טכנולוגיה טובה יותר, תכונות נוספות, הוזלה במחיר ובסופו של דבר לבטיחות משופרת.

יהיה מעניין להמשיך לבחון את הצהרת Trek לגבי יכולת טווח זיהוי של 240 מטר ולראות באם אכן יש לה אחיזה במציאות. כמו כן שווה לעקוב ולבדוק באם החברה תבחר להשלים מספר פונקציות נוספות באמצעות עדכוני Firmware עתידיים. באם מרחק הזיהוי של המכשיר אכן יצליח בסופו של דבר לספק טווח זיהוי גדול יותר, כפי שמצהירה החברה, הרי שזו תהיה התקדמות טכנולוגית מבורכת ופיצ'ר שעשוי לתת ל CarBack יתרון מול המתחרים.

בארץ המכשיר אמור להיות זמין דרך היבואן (CTC) בשבועות הקרובים. אני מקווה להשיגו בקרוב לטובת סקירה מעמיקה ובלתי אמצעית.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה