You are currently viewing כל מה שרציתם לדעת על ה KICKR BIKE SHIFT –  סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">8</span> min read</span>

כל מה שרציתם לדעת על ה KICKR BIKE SHIFT –  סקירה8 min read

בחודש ספטמבר האחרון הוציאה וואהו, אחת מיצרניות הטריינרים המובילות בעולם, את אופני ה KICKR BIKE SHIFT כחלופה 'ידידותית' יותר לארנק לעומת דגם הפרמיום מתוצרתה – ה KICKR BIKE V2.

קיבלתי בהשאלה מרוזן ומינץ, יבואנית Wahoo בישראל, את האופניים ויצאתי לפדל עליהם במרץ על מנת לבדוק מקרוב ולספר לכם על חווית הרכיבה כמו גם על כל השינויים והפשרות שנעשו (אם בכלל) שאפשרו הוזלה של $1,000 בין ה V2 שמחירם הרשמי בחו"ל לפני מיסים, משלוח וכו' הינו $4,000 לבין ה SHIFT שמחירם עומד על $3,000.

למי שתוהה ופחות מכיר נספר רק כהקדמה שההעדפה לאופניים חכמים, דוגמת ה-KICKR BIKE SHIFT, על פני טריינר חכם, כמו למשל ה-KICKR MOVE, נובעת לרוב משיקולי נוחות ופשטות. עם אופניים חכמים, כל מה שצריך לאימון רכיבה דינמי מגיע משולב ביחידה אחת אלגנטית מוכנה וזמינה לאימון מידי.

אין צורך לדאוג לבלאי, פירוק, הרכבה והתאמה למערכת הדיווש של אופני הרכיבה שלכם או להתקנה של רכיבים נוספים. ה-KICKR BIKE מאפשרים כוונון מדויק ופשוט של כל המכלולים כמו גובה אוכף, מיקום כידון ומערכת ההילוכים כך שתוכלו לכוונם לתנוחת הרכיבה המועדפת עליכם.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שהנוחות הזו מגיעה עם תג מחיר גבוה יותר (לעיתים משמעותית) בהשוואה לטריינרים חכמים.

ואחרי שהבנו את כל זה, קחו לכם כוס קפה וכמה דקות של שקט, מתחילים בעוד 3…2…1…


השינוי הבולט והמשמעותי ביותר בין הדגמים הוא הסרת ה Climb מהאופניים

מנגנון מכני זה שהינו חלק מובנה באופני ה  KICKR BIKE V2, מאפשר  סימולציה פיזית של טיפוס שיפועים במהלך הרכיבה וזאת באמצעות מנוע פנימי שמרים ומוריד את האופניים קדימה ואחורה, בהתאם לשיפוע המוצג באפליקציית האימון בה אתם משתמשים.

ה Climb ב V2 – לא קיים ב SHIFT

מנגנון ה Climb באופני ה V2 הוא ללא ספק תוספת ייחודית ומהנה שמעשירה את חווית ותחושת הרכיבה, אך לדעתי בהחלט ניתן להסתדר גם בלעדיו באימוני Indoor, כך שההסרה שלו מה KICKR BIKE SHIFT כצעד להוזלת המחיר הוא בהחלט מהלך הגיוני מצד וואהו שלא יפגע בחוויית הרכיבה שלכם.

מעבר לחיסכון בעלויות הרכיבים, הייצור ודברים שיכולים להתקלקל, הסרת ה Climb תורמת גם את חלקה להפחתה הכוללת במשקל של ה SHIFT (כ 40 ק"ג משקלם) לעומת ה V2 ובכך הצליחה וואהו להוזיל במעט גם את עלויות השילוח שבשנים האחרונות התייקרו בצורה אדירה.


רביזיה של יחידת ההתנגדות

בשונה מיחידת ההתנגדות הקיימת ב KIKCR BIKE V2, וואהו יישמה בדגם ה SHIFT מנגנון התנגדות המבוסס על גלגל תנופה אלקטרומגנטי קל יותר וללא מנוע עזר, המשולב באופן מלא ומוסתר בתוך מסגרת האופניים.

מבחינת מפרט, גלגל התנופה החדש שומר על יכולות פרמיום ומציג:

  • הספק מקסימלי של 2,200 וואט (לעומת 2,500 וואט ב V2)
  • סימולציית שיפועים מקסימלית שנעה בין -15% – +20% (זהה ל V2)

יכולות אלה הן מעל ומעבר עבור 99% מהרוכבים ולבטח עבור אימוני Indoor.

יחד עם זאת היעדר מנוע העזר והשוני בגלגל התנופה מורגשים קלות בתחושת הרכיבה ביחס ל V2. משהו בחוויית הדיווש ובאינרציה המתקבלת הרגיש לעיתים קצת מלאכותי ופחות חלק כתלות במהירות סיבוב הגלגל.

בנוסף, אין ב SHIFT סימולציית Downhill/Coasting שהיא פונקציה הקיימת ב V2 ומפעילה "כוח" המסובב את גלגל התנופה על מנת לחקות את תנופת השיפוע השלילי כאשר אתם רוכבים במסלול וירטואלי כלשהו ונכנסתם לקטע המסמלץ ירידה. בדומה ל Climb, גם במקרה זה מדובר בפונקציה נחמדה אך לא ממש קריטית שתרגישו בחסרונה.

מצד שני, מנגנון ההתנגדות ב SHIFT הופך את האופניים לשקטים בצורה מרשימה.

האזינו לשקט

מבלי לבדוק זאת באמצעים אמפיריים, לתחושתי ולשמיעתי ה KICKR BIKE SHIFT הם האופניים החכמים השקטים ביותר מבין כל דגמי הטריינרים והאופניים שיצא לי לרכוב עליהם בעבר.


סט-אפ ראשוני

וואהו השקיעה בעיצוב מחודש של כל האריזות למוצריה והדבר ניכר גם ב KICKR BIKE SHIFT. האופניים מחולקים בצורה נוחה למספר מכלולים עיקריים שקל ופשוט להרכיבם וזאת באמצעות ברגים ו 2 מברגי אלן המסופקים במארז.

בתחילה יש (1) לחבר את הרגליים לגוף האופניים באמצעות מספר ברגים, (2) להשחיל ולחזק את מוט הכיסא, (3) כנ"ל לגבי הכידון, (4) לחבר/להצמיד את החיווט החשמלי של האופניים באמצעות קליפס מגנטי לשקע ייעודי בתחתית הכידון, (5) להתקין פדלים ו (6) לחבר את האופניים לחשמל.

זהו – קל ופשוט ולא צריך לקחת לכם יותר מ 10 דקות. בדפים המצורפים לאופניים קיים גם לינק QR לסרט הדרכה ייעודי המדגים בצורה ויזואלית את כל תהליך ההתקנה וכוונון האופניים.

שימו לב כי ה SHIFT מגיעים ללא פדלים, תצטרכו לרכוש/להשיג כאלה המתאימים לקליטים שלכם.

משום מה וואהו החליטה שהיא מסירה את צמד הגלגלים ברגליות שקיימים ב V2. מה שאומר שבשביל להזיז את האופניים תצטרכו להרים אותם פיזית. בהתחשב בעובדה שהאופניים שוקלים כ 40 ק"ג, זה לא אידיאלי למי שזקוק לנייד אותם בין חדרי הבית בכל אימון. קשה לי להאמין שהגלגלים תרמו לחיסכון משמעותי בעלויות הייצור ולכן לא כ"כ ברור לי למה בחרו מהנדסי המוצר להסירם. אבל It is What It is.


כוונון האופניים

כוונון האופניים ב SHIFT זהה לחלוטין לזה ב KICKR BIKE V2 ומאפשר שינוי תצורת מידות ב 5 מקומות, כך שיש לכם גמישות מירבית בדיוק המנח שמתאים לכם.

בנוסף תוכלו לקבוע את אורך זרוע הקראנק בין 165 ס"מ ל 175 ס"מ במדרגות של 2.5 ס"מ.

כל השינויים קלים לביצוע ונעשים באמצעות פתיחה וסגירה של ידיות שעברו עיצוב מחדש והפכו לעמידות וחזקות יותר. על כל המכלולים הנעים מסומן סרגל מידות (שנתות) כך שניתן לכוונן כ"א למידה הרצויה עד לרמת דיוק של מ"מ.

לעומת ה KICKR BIKE V2 ב SHIFT השלדה עשויה מפלדה במקום אלומיניום ו הTop Tube  הפך לדק יותר על מנת לצמצם פוטנציאל לשפשוף קל בירך בעת הרכיבה.

באפליקציה של וואהו בטלפון הנייד ישנו 'אשף' מיוחד שיסייע לכם להתאים את האופניים למידות המדויקות שלכם בצורה קלה ונוחה. האשף מציע לשם כך 2 שיטות שונות:

  • PROFESSIONAL FIT  (המדויקת ביותר) – במידה וביצעתם בעבר מדידה אצל מומחה העובד בשיטת GURU, Retul  או Trek Bike , תוכלו להשתמש במידות המופיעות בדוח שקיבלתם ולהזינם לאפליקציה שבתמורה תחשב ותפיק עבורכם הנחיות ברורות כיצד ולאיזה מידה יש לכוונן את כל אחד מהמכלולים המתכוונים באופניים ע"מ להשיג העתקה מושלמת למנח שבו אתם רוכבים כיום.
  • BASIC FIT (פחות מדויקת) – בהתאם לגובה ולתנוחה המבוקשת על ידכם (קרבית, נוחות וכו') – האפליקציה תמליץ לכם על המידות הנדרשות. שיטה זו עשויה להיות מתאימה למי שרק מתחיל לרכוב ועוד לא ביצע התאמת מידות אצל מומחה.

כמובן שאתם יכולים להתעלם מהאפליקציה ופשוט לכוון את המכלולים השונים בשיטת "ניסוי וטעיה" עד שתמצאו את התנוחה המתאימה לכם.

וואהו מצהירה שהאופניים אמורים להתאים לכל רוכב שגובהו בין 152 ס"מ ל 193 ס"מ ובמשקל של עד 113 ק"ג. לדעתי אין בעיה גם לרוכבים בעלי גובה ומשקל גדולים מכך.

כמה הערות שרשמתי לעצמי לגבי המכלולים השונים:

על מוט הכיסא מותקן כבר אוכף/מושב של חברת VELO שמידותיו הם: 275 מ"מ אורך ו 130 מ"מ רוחב. המושב עצמו מרגיש ונראה באיכות סבירה אבל רוב הסיכויים שתרצו להחליף אותו לכזה שהישבן שלכם מורגל אליו כבר – ואין אם כך כל בעיה.

מוט הכיסא עצמו עשה לי בעיות בכך שהוא לא נתפס והחליק בכל פעם כמה ס"מ במגרעת. וואהו הציעה לי לנסות למרוח חומר חיכוך וכן להדק את התופסן באמצעות מברג אלן. לצערי הפתרון לא צלח ובסופו של דבר שחקתי לגמרי גם את הבורג. דווקא כשהתקנתי את מוט הכיסא מהאופניים שלי (המידה סטנדרטית) הבעיה נפתרה. כך או כך וואהו הציעה מייד להחליף את המוט והתופסן אבל בגלל שהאופניים היו מושאלים ובינתיים מצאתי פתרון שאפשר לי להמשיך ולרכוב לא טרחתי לעשות זאת.

הכידון עצמו גם הוא במידה סטנדרטית של 42.5 ס"מ ובקוטר של 31.8 מ"מ. ניתן כמובן לשנות את זווית הכידון ע"י פתיחת מספר ברגים, ממש כמו באופניים רגילים.

לו הייתי נשאר עם האופניים, קרוב לוודאי שהייתי מוסיף סרט ליפוף להפוך את האחיזה לעבה ונוחה יותר.


קישוריות

ה SHIFT מציעים חיבור לאפליקציות האימון השונות במגוון שיטות ופרוטוקולים: ANT, בלוטות' (3 ערוצים במקביל) וגם קישור לרשת התקשורת שלכם באמצעות חיבור כבל רשת ומתאם מיוחד אותו יש לרכוש בנפרד או קישור אלחוטי לרשת ה WiFi.

על האופניים עצמם יש אינדיקטור בצורת תאורה המראה לכם באם האופניים מחוברים לרשת וכן לבלוטות'.

חיבור האופניים באמצעות WiFi מומלץ מכמה טעמים:

(1). במידה ואתם משאירים את האופניים מחוברים לחשמל, ה SHIFT מבצעים בכל לילה בדיקה אוטומטית לגבי זמינות עדכוני Firmware חדשים ובמידה והללו קיימים, הם יותקנו בצורה אוטומטית.

(2). לא כל אפליקציית אימון יודעת להתממשק לאופניים בפרוטוקול WiFi, אבל מול אלה שכן (דוגמת ZWIFT, MyWhoosh ואחרות), שווה בהחלט להשתמש בסוג חיבור זה שהתגלה כאיכותי יותר, ללא ניתוקים וסיפק מהירות תגובה מצוינת.

חיבור באמצעות WiFi לאופניים באפליקציית MyWhoosh

(3). תמיכה במוד הנקרא Race Mode (מול אפליקציות התומכות בכך) –  במוד זה קצב דגימת ההספק (Power) של האופניים ושידורו לאפליקציה יבוצע בתדירות הגבוהה פי 10 מזו המבוצעת למשל בחיבור בלוטות' או אנט. למה זה טוב אתם שואלים? זמן תגובה מהיר יותר של דמות הרוכב שלכם באפליקציה לכל שינוי בעצימות ההספק שלכם. דמיינו שאתם בעיצומו של מרוץ ונמצאים רגע לפני המאוץ האחרון לעבר קו הסיום. העובדה שדמות הרוכב שלכם תגיב בזמן אמת ללחיצה על הפדלים, עשויה להעניק לכם את אותו חלקיק שנייה של יתרון בפריצה קדימה אל מול המתחרים.


הילוכים

אחת מנקודות החוזקה של האופניים היא השיפטרים וכל מה שקשור למראה, ההרגשה במגע ולגמישות שהם מאפשרים בתפעולם.

ניתן להתאים את ההילוכים לכל סגנון ומערכת הילוכים שאתם רגילים אליה של כל אחת מיצרניות המערכות המובילות:  SRAM, Shimano ו Campagnolo .

באמצעות האפליקציה של וואהו, תוכלו גם לקבוע באופן מדויק את יחס ההעברה של ההילוכים ע"י בחירת כמות וגודל גלגלי השיניים מקדימה ואת גודל וסוג הקסטה מאחור.

תוכלו אף ליצור מספר פרופילים שונים ולבחור בעבור כל אחד סוג מערכת שונה.

האופניים מגיבים מהר מאוד לחילופי ההילוכים ואת השינוי בהתנגדות הנוצר כתגובה לכך תרגישו מייד ברגלים וכפועל יוצא בוואטים ובקאדנס שלכם – ממש כמו ברכיבה בחוץ. יחד עם זאת חסר לי חיווי קולי ותחושתי (רעד קצר ו/או נקישה) בעת החלפת הילוך שקיים ב V2 אך לא ב SHIFT.

בנוסף ללחצני ידיות ההילוכים עצמם, יש בכל צד כפתורים נוספים למטרות שונות. שני לחצנים בחלק העליון של כל ידית ולחצן נוסף בצידה הפנימי. ניתן לעשות בכפתורים אלה שימוש מול אפליקציות התומכות בכך. למשל בזוויפט תוכלו להשתמש בכפתורים הצידיים לשם היגוי (ימין/שמאל) ובכפתורים העליונים לשם הפעלת Power Up ועוד – נוח ושימושי !

החיסרון העיקרי של ה SHIFT הוא בהעדר כל תצוגה ויזואלית לגבי ההילוך שבו אתם נמצאים.

בדגם ה V2 נתון זה מוצג על גבי מסך חיווי קטן המותקן מתחת למוט הכידון בצדו  הימיני. גם לגבי מסך זה היו לא מעט ביקורות על כך שהוא קטן מאוד ומיקומו לא פרקטי לצפייה, אבל ב SHIFT אפילו את זה אין.

במוד ERG ובאימוני אינטרוולים בהם הטריינר נשלט ע"י האפליקציה ואין שימוש מעשי בהילוכים אין בכך כל הפרעה אבל במירוצים וסימולציית מסלולים בהם אתם עושים שימוש בהילוכים כפועל יוצא לשיפועי הדרך יש בכך חיסרון בולט.

המשמעות לכך היא שאתם תלויים לגמרי ביכולת של האפליקציה מולה אתם מתאמנים להציג לכם את האינפורמציה הזו.

אפליקציות דוגמת IndiVelo או FulGaz יודעות למשל להציג נתון זה, אבל נכון להיום דווקא זוויפט הפופולארית לא. בתחילה הסברה הייתה כי הסיבה לכך היא בשל הסכסוך המשפטי שהתנהל בין החברות, אבל כעת לאחר שיושבה המחלוקת ביניהן ושתיהן הפכו ל BFFs, הציפיה הייתה לתמיכה מיידית בפונקציה זו, מה שטרם קרה. אולי מדובר בנושא שייפתר באמצעות שדרוג קרוב ואולי לא. כרגע זו נקודה בהחלט מציקה.

שימו לב לתצוגת ההילוכים המשתנה ב FulGaz – תחת Gearing

פתרון אפשרי הוא להפעיל במקביל את האפליקציה של וואהו בטלפון הנייד שכן היא מציגה ומעדכנת את מצב ההילוכים (לא נוח במיוחד וקטן). כמו כן באם יש לכם מחשב רכיבה של וואהו, תוכלו לעשות בו שימוש בזמן הרכיבה ולהציג את נתוני ההילוכים בזמן אמת.

בכל ידית מותקן גם מעצור (ברקס וירטואלי). לחיצה חזקה, תגרום לאופניים לייצר התנגדות משמעותית שתעצור את גלגל התנופה. אתם יכולים להשתמש בכך ע"מ להעצים את ההתנגדות שאתם נדרשים לייצר.


כמה נוח לשתף את האופניים?

בדומה לכל אופניים חכמים, באם אתם מצליחים להגיע עם השותפים הפוטנציאלים שלכם להסכמה לגבי המושב (האוכף), מידת זרוע הקראנק וסוג הקליט (הפדל) – הרי שקל לעשות שימוש משותף ב SHIFT שכן כוונון כל אחד מהמכלולים השונים באופניים למנח המתאים לכם הוא טריוויאלי וייקח לא יותר מדקה.

פתרון אפשרי לגבי המושב הוא שלכל שותף יהיה מוט מושב (עם אוכף) משלו – להחליף את המוט, בניגוד לאוכף בלבד, זו פעולה פשוטה של מספר שניות.

לגבי אורך זרוע הקראנק – אפשר להתפשר על מידה אמצעית כלשהי. אני יודע שיש כמה מכווני אופניים שירצו להרוג אותי, אבל מבין כל המנחים השונים, נראה לי שזו המידה הפחות משמעותית.

לגבי הקליט – למרות שהחלפת פדלים היא לא פעולה מסובכת מדי, עדיף להגיע להסכמה על סוג הפדלים שמתאים לכולם מבחינת הקליטים.


דיוק

ה SHIFT מודדים ומשדרים נתוני הספק (וואטים), סל"ד (RPM) ומהירות מחושבת (נתון שלרוב יתקבל בצורה מדויקת יותר מאפליקציית האימון שאתם רוכבים מולה המביאה בחשבון את שיפועי המסלולים וכו').

כמצופה מדגם פרמיום, ה KICKR BIKE SHIFT טוענים לסטיית דיוק של לא יותר מ +/- 1% בכל הקשור למדידת ההספק.

לשם ביצוע בדיקות והשוואות, השתמשתי במד הספק בפדלים של וואהו (SpeedPlay) שאף להם סטיית דיוק מוצהרת  של לא יותר מ +.-1%.

נתוני הסל"ד התגלו כמדויקים ועקביים ובהפרש של לא יותר מ 1-2 סל"ד בין מד ההספק לבין האופניים. זניח.

מבחינת הספק, בכל המדידות וההשוואות שביצעתי קיבלתי הפרש מסוים של כ 3% בממוצע בין האופניים למד ההספק בפדלים. למרות שמדובר בהפרש קצת גדול לטעמי, אין לי אפשרות מעשית לקבוע מי מבין שניהם הוא הנכון יותר ולא יצא לי להתקין מד הספק שלישי.

מה שכן אהבתי לגלות הוא:

  • הנתונים וההפרש היו עקביים בכל הרכיבות שביצעתי גם בתנאי טמפרטורה שונים.
  • העקביות התקבלה גם במצבי רכיבה שונים: ERG (אינטרוולים) לעומת SIM ברכיבה חופשית בסימולציית מסלולים.
  • עבור אינטרוול בעצימות מסוימת – הנתונים שהתקבלו בתחילת האימון ובסופו, כאשר באמצע מבוצעים ספרינטים בעצימות גבוהה היו זהים. בדרך כלל מדי הספק נוטים לסטות ככל שעובר הזמן והטמפרטורה עולה במהלך האימון.

תמיד כשאני מבצע השוואות בין 2 מדי הספק שונים אני מקווה שתתקבל זהות וחפיפה ביניהם. לצערי לא תמיד זה כך. הסיבות לכך יכולות להיות שונות חלקן מוצדקות וחלקן לא ועשויות להצביע על בעיה מסוימת.

יחד עם זאת יש חשיבות רבה לכך שהנתונים שמתקבלים יהיו תמיד עקביים. שמחתי לבדוק ולגלות שזה המצב עם ה SHIFT.

כמו-כן בבדיקה ברשת ובקריאת סקירות נוספות שנעשו לאופניים ע"י בלוגרים מפורסמים, ה SHIFT קיבלו ביקורות מצוינות בהקשר לדיוק מדידת ההספק, כך בהחלט שייתכן שהבעיה נבעה מבעיה כלשהי בהתקנה שלי למד בפדלים ולא באופניים.


תחושת הרכיבה

חווית הרכיבה על ה SHIFT היא בהחלט טובה ומספקת תחושת רכיבה חלקה ונעימה. בעוד שבסיס האופניים קבוע ויציב, לחלק מהמכלולים השונים ובראשם לכידון, יש גמישות מובנת מסוימת שמאפשרת קצת תנודתיות מבורכת.  

האופניים מגיבים בצורה מהירה וטובה לכל שינוי בסימולציית שיפועי הדרך כמו גם באחזקת העצימות הנדרשת באימוני אינטרוולים במוד ERG.

המעברים בין האינטרוולים השונים נעשים בצורה מדורגת ונעימה תוך 3-4 שניות ולא כ'זבנג' שגורם לך להרגיש כאילו נתקלת בקיר כשעצימות האינטרוול הנדרשת עולה משמעותית.

למי שמחפש עבודה שקטה – ה SHIFT הם בהחלט בשבילו והם מקבלים אצלי ציון גבוה במיוחד בתחום זה. אחד מהאופניים והטריינרים השקטים ביותר שפגשתי.

הביקורת היחידה שיש לי היא לגבי העדר פידבק ויזואלי או קולי בשינוי ההילוכים. עד שאתה לא מרגיש את השינוי בקושי ברגליים אתה לא יכול להיות בטוח שאכן החלפת הילוך.

יחד עם זאת, לצד כל המחמאות לעיל כשאני משווה את תחושת הרכיבה בין ה SHIFT לדגם ה V2 אזי האחרון מנצח . יכול להיות שאני סופר פדנט או ביקורתי, אך משהו באינרציה המתקבלת מגלגל התנופה הייעודי ב SHIFT הרגיש לי במצבים מסוימים טיפה מלאכותי ולא חלק בהשוואה לזו ב V2.


לסיכום

ה-KICKR BIKE SHIFT הם אופניים חכמים ברמה גבוהה המציעים חלופה מצוינת למי שמחפש דגם פרימיום במחיר נמוך יותר מ-KICKR BIKE V2. האופניים מציגים מפרט מרשים, חיבור מובנה לרשת ה WiFi, תחושת רכיבה טובה ושקט פעולה בולט במיוחד.

מחירם הרשמי בישראל של ה SHIFT לעומת ה V2 – כפי שמפורסם באתר היבואן

העדר פונקציית ה CLIMB אל מול דגם ה V2 הוא משמעותי אך בעיני לא מעט אנשים כולל הח"מ, פונקציה זו היא בגדר Nice To Have.

ה  SHIFT מאפשרים לוואהו מיצוב תחרותי מול יצרניות מובילות אחרות בדגש על גרמין ובסופו של דבר לנו כלקוח מדובר בתחרות בריאה.

מעבר ליתרונות וחסרונות שרשמתי בסקירה זו, אציין שוב שחסר לי מאוד חיווי של תצוגת מצב ההילוכים בעיקר ברכיבה מול זוויפט ואני מקווה שנושא זה ייפתר באחד מעדכוני האפליקציה הקרובים. כמו-כן חסרונן של גלגליות ברגליות מורגש ומעט תמוה במיוחד למי שנדרש להזיז את האופניים מעת לעת.


הירשמו לאתר וקבלו עדכון בדבר תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה