You are currently viewing כשטכנולוגיה פוגשת את השחייה: האם נמצא סוף סוף הפתרון לשחייה ישרה במים פתוחים? המשקפות של FORM עם SwimStraight עשויות לשנות את כל מה שחשבתם על שחייה בים<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">4</span> min read</span>

כשטכנולוגיה פוגשת את השחייה: האם נמצא סוף סוף הפתרון לשחייה ישרה במים פתוחים? המשקפות של FORM עם SwimStraight עשויות לשנות את כל מה שחשבתם על שחייה בים4 min read

חברת FORM נוסדה במטרה לשדרג את חווית השחייה עבור שחיינים חובבים ומקצוענים כאחד. בשנת 2020 השיקה החברה את משקפי FORM 1, משקפי שחייה חכמים המשלבים טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לשחיינים לקבל מגוון רחב של נתונים רלוונטיים בזמן אמת על ביצועיהם. נתונים אלו מוצגים על גבי תצוגת HUD (ראשי תיבות של Heads-Up Display), תצוגה שקופה הממוקמת בצורה נוחה מול עיני השחיין.

היתרונות הגלומים בשימוש במשקפת חכמה כוללים בין היתר (1). משוב מיידי המאפשר תיקון טעויות ושיפור טכניקת השחייה תוך כדי האימון. (2). מודעות גבוהה יותר לסגנון השחייה. (3). ניהול מאמץ יעיל יותר והימנעות מעייפות בשל ניטור הנתונים בזמן אמת, למשל ניטור קצב לב. וכמובן (4). נוחות: הצגת נתונים בזמן אמת על גבי עדשת המשקפת נוחה וקלה יותר משימוש בשעון חכם שעשוי לפגום בשטף התנועה בכל פעם שנרצה להביט בנתונים.

כמובן שבתום השחייה ניתן לסנכרן ולשמור את כל הנתונים באפליקציה של FORM המספקת כלי ניתוח ואנליזה שיעזרו לכם להפיק תובנות רבות העשויות לסייע לשפר את סגנון השחייה שלכם.

סקירה מפורטת שלי על דגם ה FORM 1 תוכלו לקרוא בלינק להלן.


FORM 2: הדור הבא של משקפי שחייה חכמים

השבוע הכריזה החברה על ה FORM 2  – הדור החדש של משקפי השחייה מתוצרתה, המציעים מספר שדרוגים טכנולוגיים בחומרה ובנראות:

  • חיישן דופק: המשקפת כוללת כעת חיישן דופק אופטי מובנה המאפשר מעקב מדויק אחר קצב הלב בזמן אמת. בדור הקודם (FORM  1) ניתן לשלב חיישן דופק חיצוני של POLAR  אותו נדרש לרכוש בנפרד (עלותו כ $100). יש לוודא שהחיישן נוגע ברקה בצורה טובה ואת כובע השחייה לחבוש מעל לרצועה.
  • הפחתה של כ 15% בגודל הרכיב המאכלס את כל האלקטרוניקה והסנסורים החכמים.
  • רצועת ראש נוחה יותר להתאמה, המספקת יציבות טובה יותר על הראש. הצבע שונה אף הוא משחור לצהוב אופנתי (עם טעם וריח קשה להתווכח).
  • שיפור אטימות אטמי העיניים, למניעת דליפות.
  • מארז חדש עם חורי ניקוז משני הצדדים.

בנוסף למשקפת החדשה, הכריזה FORM גם עדכון תוכנה משמעותי הכולל את פונקציית ה SwimStraight – פתרון חדשני המאפשר לשחיינים לשמור על קו ישר במים פתוחים ואשר עליו ארחיב בהמשך.

המשקפת פועלת באמצעות בטרייה נטענת המספקת כ 14 שעות פעילות רצופות.


מחיר

המחיר הרשמי של משקפי FORM 2 הוא 249 דולר/יורו, בעוד שמחיר משקפי FORM 1 הוזל ב 50 דולר ועומד על  179 דולר/יורו. דגם זה ימשיך להיות זמין לרכישה. כמו-כן עדכוני התוכנה החדשים (כולל SwimStraight) יהיו זמינים גם למשקפי הדור הראשון באמצעות עדכון קושחה (Firmware).

בזמנו רונלייט יבאו את המשקפות הללו לארץ אך למיטב ידיעתי הפסיקו ולכן תצטרכו לרכוש אותם בחו"ל.


אליה וקוץ בה – בזאת לא מסתיים המחיר: הכירו את שירות המנויים של  FORM

רכשתם את משקפי FORM החכמים? חשבתם שזה סוף ההוצאות? ובכן, לא בדיוק. כדי למצות וליהנות מכל הפונקציונליות העשירה שמציעה FORM, מומלץ מאוד שתירשמו לשירות המנויים שלהם שנותן לכם גישה ל –  

  • SwimStraight – מצפן לשחייה במים פתוחים – עוד קצת סבלנות, מייד ארחיב על כך.
  • כ 1,500 אימונים מובנים שניתן להוריד למשקפת ע"מ לראות את הוראות האימון המחולקים לאינטרוולים בזמן אמת תוך כדי השחייה
  • מעל ל 45 תוכניות אימון שונות עם אימונים ספציפיים
  • אינטגרציה ל TrainingPeaks המאפשרת ייבוא אימונים מפלטפורמה זו
  • כלי לבנייה ויצירה עצמית של אימונים מותאמים אישית
  • ציון FORM ליעילות השחייה שלכם – אלגורתמים ייעודי המנתח כל שחייה שלכם ומעניק לכם ציון משוקלל. מאפשר לכם לראות באם אתם מתקדמים ומשתפרים.
  • ניתוח טכניקה של HeadCoach – פונקציה המאפשרת לכם להתמקד בשיפור הטכניקה של מנח הראש והנשימה. הסנסורים במשקפת מודדים בדיוק את תנועת הראש שלכם מצד לצד. על גבי המשקפת אתם רואים את גבולות הגזרה המומלצים וכמובן שבסוף תקבלו ציון המדרג את השיפור שלכם בנושא.

שירות המנויים של FORM עולה 15 דולר לחודש או 100 דולר לשנה. בעת רכישת המשקפת תקבלו חודשיים ראשונים בחינם.

טבלה המשווה מה כלול במחיר המשקפת ומה נכלל במחיר המנוי

משקפי FORM לשחייה במים פתוחים: פונקציית SWIMSTRAIGHT החדשה

המשקפת של FORM מציעה כמה תכונות ייחודיות לשחייה במים פתוחים וביניהן תכונה חדשה ומתקדמת שעוזרת לכם לשמור על כיוון ישר. חשוב לציין מראש שלמשקפת אין GPS מובנה ולכן אם יש לכם שעון Garmin או Apple Watch תוכלו לקשר אותו למשקפת והיא תנצל את נתוני ה-GPS מהשעון כדי לספק נתוני קצב ומרחק. לאחר השחייה, נתונים אלה יאוחדו לקובץ הפעילות כך שתתקבל תמונה שלמה ומלאה.

כאמור במסגרת ההכרזה החדשה, FORM משחררת כעת גם פונקציית SwimStraight חדשה אשר אינה דורשת GPS כלל, יכולה לפעול באופן עצמאי והכי חשוב – תסייע לכם לשחות בקו ישר עם כמה שפחות סטיות שעולות לכם בזמן, כוח ועצבים.

למה בעצם אנחנו מתקשים בניווט ושחייה ישרה במים פתוחים?
  • היעדר נקודות ציון: בניגוד לשחייה בבריכה, במים פתוחים אין מסלולים ברורים או נקודות ציון קבועות, מה שמקשה על שמירה על כיוון ישר.
  • גלים ותנאי ים: גלים וזרמים חזקים יכולים להסיט אתכם מהמסלול ולגרום לכם לסטות מהכיוון הרצוי.
  • עייפות: שחייה במים פתוחים דורשת יותר מאמץ מאשר שחייה בבריכה, מה שיכול להוביל לעייפות ולהשפיע על יכולת הניווט.
  • הפרעות: גורמים חיצוניים כמו סירות ושחיינים אחרים יכולים להסיח את דעתכם ולגרום לכם לאבד את הכיוון.

פונקציית SwimStraight במשקפי FORM מנסה לרתום את הטכנולוגיה ע"מ לפתור את הבעיות הללו.

איך זה עובד?

במשקפת פועלים חיישנים מתקדמים הכוללים מד תאוצה: מודד את תנועות הראש שלכם לאורך שלושה צירים (קדימה-אחורה, ימינה-שמאלה, מעלה-מטה) , ג'ירוסקופ: מודד את סיבוב הראש שלכם, מגנטומטר: מודד את השדה המגנטי של כדור הארץ, ומאפשר קביעת כיוון הצפון.

הנתונים מכל החיישנים הללו משולבים יחד כדי לחשב את כיוון הראש שלכם בזמן אמת ולשמש כמעין מצפן.

לפני תחילת השחייה תבצעו כיול קצר (כ-10-20 שניות). הכיול כולל הטיה של הראש כלפי מטה, ימינה ושמאלה ולבסוף סיבוב של 360 מעלות. לאחר מכן, תוכלו להתחיל לשחות.

תוך מספר שניות תראו את המצפן מופיע במשקפת לאורך החלק העליון, המציג את כיוון הצפון הנוכחי שלכם במעלות. חפשו נקודת ציון בולטת כלשהי אליה אתם רוצים לנווט למשל, בניין, מצוף או סוכת מציל וכו' וזכרו את האזימוט אליה כפי שמופיע בתצוגת המצפן. לאחר מכן ותוך כדי שחייה,  פשוט שמרו על אותו כיוון. קל, פשוט ונוח.

חשוב לציין כי השימוש במצפן לא פותר אותכם מלהמשיך ולבצע תצפיות ניווט תוך כדי שחייה והמשקפת תזכיר לכם לעשות זאת כל 20 שניות לערך. בנוסף קריאה נכונה של הנתונים תהייה כאשר הראש שלכם יציב בתוך המים ולא כאשר אתם מסובבים אותו לטובת נשימה.


אישור רשמי לתחרויות

משקפי FORM עם פונקציית SwimStraight קיבלו אישור מגופים בינלאומיים רשמיים בתחום השחייה, ביניהם World Triathlon (למשל תחרויות Ironman), ועד הטריאתלון בארה"ב, הארגון המקצועי לטריאתלטים (PTO) ו-Supertri. כך שאם הנושא הטריד אותכם, אתם יכולים להיות רגועים – תוכלו השתמש במשקפיים אלה באופן חוקי בתחרויות רשמיות.


לסיכום – משקפי FORM: שילוב מוצלח של טכנולוגיה ושחייה – אבל לא הכל מושלם

משקפי FORM הן דוגמה מצוינת לאופן שבו טכנולוגיה יכולה להשתלב בספורט ולסייע בשיפור הביצועים של שחיינים, הן חובבים והן מקצוענים. המשקפיים נוחים, נראים יחסית טוב ומציעים תכונות מתקדמות כמו תצוגת HUD ברורה וקלה לקריאה, אפליקציה מעולה וכלי אנליזה מתקדמים.

פונקציית SwimStraight החדשה עוזרת לשחיינים לשמור על כיוון ישר ותצוגת הנתונים בזמן אמת מאפשרת להם לעקוב אחר קצב, מרחק ועוד נתונים חשובים.

עם זאת, יש מספר חסרונות שצריך לקחת בחשבון:

  • המחיר גבוה ומרבית מהפונקציות המתקדמות דורשות בנוסף תשלום עבור מנוי חודשי. אני מקווה ש FORM תשנה בעתיד את מודל התמחור שלה ותכלול לפחות את פונקציית ה SwimStraight והקישור ל TrainingPeaks לצורך הורדת אימונים למשקפיים, כחלק מהחבילה הבסיסית של רכישת המשקפת.
  • בלאי – משקפת שחיה היא דבר שמתבלה תדירות ואין שחיין שלא מוצא את עצמו קונה משקפת חדשה אחת לכמה חודשים. תוסיפו לכך את העובדה שמשקפות שחייה נוטות להיאבד כמו גרביים בכביסה ותגיעו למסקנה שלהשקיע סכומים שבין 179 ל 250 דולר בכל פעם עבור משקפת, זו כבר הוצאה שעשויה לא להתאים לרוב האנשים. חשוב לציין ש FORM מאפשרת רכישת חלקים ומכלולים כ Spare Parts.
  • מבנה העדשות עשוי להפריע לראייה המרחבית בעת השחייה. בעוד שהראייה המתקבלת בחזית המשקפת היא ברורה וחדה, הראייה ההיקפית (מעלה, מטה ולצדדים) הינה מטושטשת ולוקח זמן להתרגל אליה אם בכלל. יש אנשים שאינם מצליחים בכך ומוותרים על השימוש במשקפת.

טרם יצא לי להתנסות בצורה אישית עם פונקציית המצפן החדשה אך ממה שקראתי ברשת, הפידבק הוא בהחלט חיובי. במידה ולכם כן יצא מוזמנים לשתף בתגובות את חוויתכם.

בשורה התחתונה משקפי FORM הן כלי נהדר לשחיינים. הן מציעות שילוב ייחודי של טכנולוגיה ופיצ'רים מתקדמים. באם המחיר לא מרתיע אותכם זה בהחלט שווה. קחו גם בחשבון ש FORM מציעה החזר מלא לאחר תקופת ניסוי מכל סיבה שהיא.


הירשמו לבלוג וקבלו עדכונים בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה