You are currently viewing ה-Omnium של Feedback Sports – כל מה שרציתם לדעת – סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">2</span> min read</span>

ה-Omnium של Feedback Sports – כל מה שרציתם לדעת – סקירה2 min read

ה Omnium – כרטיס ביקור

Feedback Sports, הינה חברה מוכרת בתחום האופניים ופעילה משנת 2004. חזונה המוצהר של החברה הוא פיתוח פתרונות חדשניים המותאמים לצרכי הרוכבים. קו המוצרים שלהם כולל מגוון רחב של אביזרים וכלים לאופניים, המיועדים לנוחות וביצועים, כגון מעמדים לאופניים, כלי עבודה ופתרונות אחסון.

בין מוצרים אלו, בולט לטובה גם טריינר מיוחד (או אולי יותר נכון לקרוא לו רולר) העונה לשם Omnium.

ה Omnium הוא למעשה טריינר "טיפש" המורכב משלושה חלקים עיקריים. מזלג קדמי אליו מעוגנים האופניים במקום הגלגל הקדמי, גלגלות אחוריות עליהן מונח הגלגל האחורי ומסילה המחברת ביניהם.

העיגון מבטיח יציבות כך שלא חלילה תיפלו מהאופניים בזמן הרכיבה והגלגלות מספקות מנגנון התנגדות פוגרסיבי העושה שימוש במגנטים. ככל שתדוושו יותר מהר ויותר חזק כך יתקרבו המגנטים הפנימיים שבגלגלת למתכת החיצונית של התוף ותגדל ההתנגדות. פעולה זו יוצרת עקומת התנגדות עקבית שמאפשרת להתאים את עצימות האימון על ידי שינוי קצב הדיווש (סל"ד) ו/או בחירת ההילוכים.

העובדה שכיניתי את הטריינר "טיפש" לא נועדה חלילה להעליבו, אלא כך מקובל לכנות טריינר שיודע לספק התנגדות אך אינו נשלט. קרי הוא אינו תומך במוד ERG או בסימולציה של שיפועי מסלול וירטואלי וכן אינו מודד ומשדר נתונים כלשהם דוגמת סל"ד, הספק וכדומה.

ל Omnium יש שני מאפיינים בולטים המייחדים אותו במידה מסוימת מטריינרים ורולרים "טיפשים" אחרים.

ראשית, העיצוב הקומפקטי והקל משקל שלו הופך אותו לנייד במיוחד ומתאים לרוכבים שנוסעים בתדירות גבוהה או שיש להם מקום אחסון מוגבל לציוד אימון מגושם. הנוחות הזו מאפשרת לשמור על שגרת אימונים ללא קשר למיקום, בין אם בבית, בחדר מלון או בזירת תחרות.

שנית, היכולת של ה-Omnium לתמוך במגוון רחב של גדלי אופניים הופכת אותו לאופציה רב-תכליתית עבור רוכבים עם מספר סוגי אופניים בארסנל שלהם.

השילוב של שתי תכונות אלה כמו גם ההתקנה המהירה שלו, ללא חיבור לחשמל וללא צורך להתעסק בפירוק הגלגל האחורי וסיכון כיוונון מערכת הדיווש, הופכים אותו לפתרון אידאלי לחימום ושחרור (Cooldown) לפני ואחרי אירועי רכיבה דוגמת תחרויות ומרוצים.

קיבלתי בהשאלה מ BladeX היבואנית של Feedback Sports בישראל את המכשיר לטובת סקירה זו ויצאתי לבדוק מהי חווית השימוש ותחושת הרכיבה והאם אפשרי להשתמש בו בכל זאת גם מול אפליקציות אימון נפוצות דוגמת Zwift, טריינררוד ואחרות לטובת אימוני אינטרוולים וסימולציית מסלולים.


ה Omnium – מאפיינים עיקריים

  • התנגדות פרוגרסיבית פנימית –  מסוגל לייצר התנגדות מקסימלית של כ 700+ וואט
  • תאימות לאופניים עם גלגלים מ 16" ועד ל 29" – שימוש אפשרי בכמעט כל סוגי האופניים
  • תואם לצירי  Thru-Axle ו Quick Release. ה Omnium מגיע עם כל המתאמים הנדרשים לעיגון האופניים למזלג עבור 9mm Quick-Release, Thru Axle: 12×100mm, 15×100mm & 15×110mm
  • המזלג הקדמי מספק מרווח הולם למערכות בלמי דיסק מסוג Post mount ו Flat mount
  • משקל: 6.35 ק"ג
  • תוספת אופציונלית – הארכת המרחק בין המזלג לגלגלות: עבור אופניים עם בסיס גלגלים ארוך יותר
  • יחידת התנגדות ללא צורך בתחזוקה ומיסבים לגלגלים
  • כולל תיק לנשיאה ואחסון קלים
  • מגבלת משקל לרכיבה: 102 ק"ג

מחיר

מחירו הרשמי באתר היבאון הוא 2,600 ₪ כולל מע"מ. מחירו באתר החברה בחו"ל הינו 490 דולר לא כולל מיסים, משלוח ועלויות אחרות.

הטריינר מגיע עם 3 שנים אחריות.


הרכבה ופירוק – הכי קל בעולם

הפורטה של ה Omnium היא שילוב של משקל קל (6.35 ק"ג), קיפול דק והרכבה/פירוק פשוטים וללא שום צורך בכלי כלשהו.

כל מה שנדרש זה להוציא את המכשיר מהתיק. לפרוס את הקיפול, לפתוח את רגלי המזלג במלואם, לעגן את האופניים למזלג במקום הגלגל הקדמי אותו יש להסיר ולאחר מכן להזיז את הגלגלות כך ששתיהן יבואו במגע עם הגלגל האחורי. לסיום יש לסגור ולנעול את הציר המחבר בין הגלגלות למזלג הקדמי. כל הפעולה הזו תיקח לכם בין דקה אחת לשתיים, לא יותר.

צפו כמה פשוט לוקח להרכיב את ה Omnium

פירוק הטריינר מתבצע בסדר הפוך להרכבתו, תוך שימת לב להרכבת הגלגל הקדמי חזרה למקומו.

אני לא מומחה גדול למתכות וחומרים אבל המראה כמו גם המגע בחלקים מקנה תחושה שהטריינר עצמו בנוי לתלפיות ונועד לספק שירות לאורך שנים רבות.


תחושת הרכיבה

ראשית ראוי לציין כי למרות שמבנה הגלגלות ב Omnium הוא צר והגלגל האחורי נע עליהן בחופשיות יחסית מצד לצד, העיגון למזלג הקדמי מבטיח שהאופניים לא יפלו גם בעת קימה מהמושב וביצוע ספרינט עצים.

יחד עם זאת מבנה ה Tripod של המזלג עשוי להתנועע קלות מצד לצד כתלות בתנודות שלכם בעת הרכיבה אז לא מומלץ להשתולל יתר על המידה.

הנקודה היחידה שחששתי ממנה מעט הייתה תמיד בעת העלייה והטיפוס למושב. הגלגלת מוסיפה לאופניים גובה מסוים וכדאי לחלק את המשקל בזהירות בעת הנפת הרגל והעברת המשקל מצד לצד. מעבר לכך, ברגע שכבר עליתי והתיישבתי, הרגשתי בטוח מאוד בכל הרכיבות שביצעתי.

צפו בהתנהגות ה Omnium בעת רכיבה

תחושת הרכיבה עצמה היא טובה ובהתאם לציפיות של רכיבה על רולר. צריך לזכור שאין ב Omnium גלגל תנופה שמסוגל לספק אינרציה ו"להחליק" חוסר אחידות בדיווש כמו בטריינרים חכמים. המשמעות לכך היא שהתחושה מושפעת ישירות מהחלקות והעקביות של טכניקת הדיווש שלכם. תנועת פידול חלקה ועקבית יותר תתבטא בתחושת רכיבה טובה יותר. לעומת זאת אם הדיווש שלכם מקוטע או לא אחיד, תבחינו בתחושת רכיבה פחות זורמת ומהנה.

יש לכך גם היבט חיובי שכן הטריינר מעודד להתמקד וללטש את מיומנות הדיווש ולתרגל פידול חלק ועקבי שעשוי לתגמל בשיפור היעילות ותפוקת הכוח על הכביש.


מה לגבי שימוש באימונים מול אפליקציות אימון דוגמת זויופט ואחרות?

כבר ציינתי שה Omnium הוא אידאלי כמכשיר לחימום וקירור לפני מירוצים ותחרויות כמו גם אימונים כשאתם בדרכים. סיקרן אותי לבדוק האם ניתן להשתמש בו גם עבור אימוני אינטרוולים וסימולציית מסלולים וירטואליים מול אפליקציות אימון פופלאריות.

ובכן – התשובה לכך היא בהחלט שכן.

כל מה שנדרש הוא שיהיה לכם מד הספק על האופניים דרכו אתם מתחברים לאפליקציה. במידה ואין לכם מד הספק, יש גם לא מעט אפליקציות שיסתפקו במד מהירות אותו תוכלו להתקין על הגלגל האחורי.

הטריינר לא מאפשר שליטה כלשהי מצד האפליקציה, מה שאומר שאתם צריכים להיות אלה שאחראים על עמידה ביעדי האימון בדומה לאימונים שאתם מבצעים ברכיבות חוץ. מהר מאוד לומדים איזה הילוך ואיזה סל"ד נדרשים להגיע לטווח ההספק הרצוי ומה שנחמד הוא שתצטרכו לשמור עליהם לאורך כל האינטרוול שזה בפני עצמו סוג של אימון.

הצלחתי להגיע עם הטריינר להספק של 700 וקצת וואטים שזה בתחום המוצהר של ה Omnium. עבור רובנו זה מעל ומעבר.

נכון, חווית הרכיבה באימונים ורכיבות מסוג אלה היא פחות אידיאלית משימוש בטריינר חכם, אבל בהחלט באה בחשבון עבור מי שיש לו מקום מאוד מוגבל בבית ועושה אימוני Indoor בתדירות נמוכה.

הנה דוגמא לאימון אינטרוולים שביצעתי מול זוויפט. תוכלו לראות שהצלחתי לעמוד בכל יעדי האינטרוולים ואפילו לזכות בכוכבים הנדרשים.


רעש

ה Omnium אינו שקט, אך גם אינו רועש בצורה חריגה לבטח כאשר ברקע אתם גם מפעילים מאוורר חזק. הרעש נובע מחיכוך הצמיג על הגלגלות. ככל שהצמיג שלכם חלק יותר כך הרעש חלש יותר ולהיפך. בעלי אופני שטח עם צמיגים מחורצים, קחו את זה בחשבון כאשר אתם בוחרים להתאמן ב 6 בבוקר כשכולם מסביבכם עוד ישנים.


לסיכום

ה Feedback Sports Omnium Overdrive מציע פתרון אימון נוח ורב-תכליתי לרוכבים המחפשים קומפקטיות וניידות. יתרונותיו העיקריים כוללים את העיצוב הקל משקל והנייד, ההתקנה הקלה והמהירה, תאימות למגוון רחב של סוגי אופניים והיעילות כפתרון חימום לפני תחרות. עם זאת, מחירו אינו זול וניתן למצוא טריינרים חכמים אחרים במחירים דומים ואף זולים יותר, המציעים שליטה וחווית רכיבה משופרת.

למה לא להתאמן מול נוף יפה אם אפשר…

לכן, ההחלטה באם לרכוש את ה-Omnium תלויה בצרכים האישיים של כל רוכב. עבור רוכבים הזקוקים לקומפקטיות ולניידות, ה Omnium הוא בחירה מצוינת והפרמיה הנדרשת בהחלט יכולה להיות שווה.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה