You are currently viewing הHRM-FIT – רצועת הדופק החדשה של Garmin המיועדת לנשים. הנה כל מה שצריך לדעת – סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">5</span> min read</span>

הHRM-FIT – רצועת הדופק החדשה של Garmin המיועדת לנשים. הנה כל מה שצריך לדעת – סקירה5 min read

רצועת הדופק HRM-FIT מבית Garmin הינה רצועה שעוצבה במיוחד עבור נשים, תוך ניסיון להתחשב באנטומיה ובאופן התנועה הייחודי שלהן.

ספורטאים יכולים כיום להשתמש ב 3 טכנולוגיות עיקריות למדידת דופק, לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות בדגש על דיוקן, צורת ומיקום ענידתן וכמובן מחירן.

שעונים חכמים מודדים דופק באמצעות חיישן אופטי הממוקם בחלק האחורי של השעון ומתאים מאוד לשימוש יומיומי. רצועות על הזרוע פועלות באופן דומה, אך הן מצוידות בחיישן אופטי חזק יותר (ולעיתים גם בחיישן מתקדם יותר), מה שהופך אותן למדויקות יותר, במיוחד עבור אימונים אינטנסיביים ואילו רצועות חזה מספקות את שיטה המדידה המדויקת ביותר בשל מיקומן סביב בית החזה ומכיוון שהן עושות שימוש בחיישן אלקטרוקרדיוגרם (EKG) המזהה את הפעילות החשמלית של הלב.

לטענת Garmin, הם זיהו צורך בפיתוח רצועת חזה ייעודית לנשים, לאחר שקיבלו משוב רב על אי הנוחות שחוו לא מעט נשים עם רצועות דופק מסורתיות. רצועות אלו בשילוב אנטומיית החזה הנשי, נוטות לזוז ולגרום לחיכוך בעור ובשד, מה שעלול להוביל לאי נוחות ואף לכאב.

ה-HRM-FIT נועדה לפתור בעיות אלו. היא עשויה מחומרים רכים וגמישים ומתחברת לחזייה באמצעות שלושה קליפסים יחסית קטנים. פתרון זה אמור להבטיח התאמה נוחה ובטוחה, ולהפחית משמעותית את הסיכוי לחיכוך ולגירוי. מעבר לכך החגורה מיועדת לספק נתוני דופק מדויקים בזמן אמת ושלל מדדי ספורט נוספים המאפשרים לנשים לעקוב אחר ביצועיהן באימונים בצורה יעילה יותר.


קיבלתי בהשאלה למשך מספר שבועות את החגורה מ גרמין ישראל לטובת סקירה מקיפה זו. הפעם ובשל סיבות מובנות, נעזרתי ב 2 סייעות מוכשרות שיצאו לרוץ, לרכוב ולהיקרע בשיעורי פילטיס ע"מ לדווח ממקור ראשון על ניסיונן עם החגורה.


איך משתמשים ברצועה? ומהי חווית השימוש מבחינת נוחות ועיצוב?

החגורה שאורכה הוא 33.5 ס"מ ומשקלה 53 גרם, נענדת על הגומי התחתון של חזיית הספורט באמצעות 3 תופסנים (קליפסים).

במארז עצמו תוכלו למצוא מדריך קצר הכולל דיאגרמות המסבירות כיצד לחבר את התופסנים הללו לחזייה (וגם איך לא לעשות זאת) כמו גם איך לקשר בין הרצועה לאפליקציית הכושר המועדפת עליכן. ההוראות הן ברורות ואינטואיטיביות, במיוחד אם יצא לכן להשתמש בעבר ברצועת חזה אחרת. באם אתן עושות שימוש באפליקציית Garmin Connect, מומלץ לקשר את הרצועה גם אליה ע"מ להתעדכן בגרסאות Firmware חדשות וליהנות מיכולת החגורה לספק נתונים גם ללא קישור לשעון חכם.

ה HRM-FIT קלה מאוד לפתיחה, חיבור ויציאה לפעילות. לשתי הנשים לא לקח יותר מדקה לענוד אותה שזה יתרון חשוב למי שתמיד ממהרת ונזכרת לצאת לאימון בדקה האחרונה.

למרות מראה טיפה עדין של התופסנים, הם התגלו כחזקים וכאלה שמצליחים להצמיד את הרצועה למקומה היטב בזמן פעילות. כדאי לחבר את הרצועה לאחר לבישת החזייה עצמה. החיבור יהיה קל יותר באם מתחילים מהתופסן האמצעי ורק לאחר מכן עוברים לחבר את שני התופסנים הצדדיים. כך מוודאים שהרצועה מונחת בצורה מאוזנת וישרה על החזה.

מבחינת נוחות, חווית השימוש של 2 הנייסיניות להן מבנה חזה שונה, הייתה מצוינת. בעוד שבפעם הראשונה שתיהן דיווחו על כך שהן היו מודעות לקיום החגורה למשך מספר דקות, לאחר מכן ובכל הפעמים הנוספות הרגשה זו חלפה. החגורה לא גרמה לחיכוך, חוסר נוחות ולא זזה ממקומה במגוון תנוחות ופעילויות ספורט שונות – החל מריצה בעצימויות שונות, דרך רכיבה על אופניים (חוץ ופנים) וכן גם באימוני כושר דוגמת פילטיס.

הדעה על העיצוב הייתה קצת חלוקה. שתיהן עשו שימוש בחגורה כאשר הן לובשות חולצת ספורט מעל החזייה, כך שנושא העיצוב והנראות החיצונית לא היווה פקטור מיוחד ובכל מקרה כאשר מדובר בדעה על יופי הרי שאנו עוסקים ב"טעם וריח" אישי. אין ספק שה-HRM-FIT נראית קצת מגושמת לעומת רצועות חזה אחרות בגלל העיצוב שלה עם שלושה תופסנים שבולטים החוצה. במיוחד התופסן האמצעי הגדול. זה עשוי אולי להפריע למי שמודאגת מהאסתטיקה והנראות של הרצועה מתחת לחולצה צמודה. בנוסף זה עשוי לגרום לבעיות למי שנוהגת להתאמן עם מפתחות או חפצים אחרים התלויים בשרשרת על הצוואר שכן הם עשויים להתנגש עם התופסן ולגרום לרעש ואי נוחות מסוימים.


.לא מתאימה לכל חזיית ספורט

למרות שה-HRM-FIT מקיימת את ההבטחה שלה לגבי מניעת שפשופים היא לא מתאימה לכל חזיית ספורט שאינה בגדר הסטנדרט הנפוץ, קרי בעלת רצועה אלסטית תחתונה ברוחב של כ 2 ס"מ, אליה מתחברים התופסנים.

למשל היא אינה מתאימה לחזיות ספורט ללא רצועה או עם רצועה דקה, לחזיות ספורט עם רצועה רחבה במיוחד ונמוכה, או לחזיות ספורט שנפתחות מקדימה באמצעות רוכסן כלשהו. לפי תחקיר מעמיק שביצעתי שכלל ראיונות ומעבר על אינספור תמונות באינטרנט, נראה לי ש ה HRM-FIT עשויה להתאים פחות עבור נשים בעלות חזה גדול הנוטות להשתמש בחזיות תומכות יותר עם רצועה רחבה או סגירה קדמית. אבל בוא נודה על האמת, למרות שניסיתי להיות – איני מומחה גדול בנושא הספציפי הזה.

למי שמעוניינת גרמין פרסמה מדריך מפורט לגבי איזה חזיות מתאימות ואיזה לא.


ה HRM-FIT מבחינה טכנולוגית

ה HRM-FIT מספקת פונקציונליות זהה לחגורת הדגל של Garmin, ה-HRM-PRO PLUS, ומציעה את אותן יכולות מתקדמות, למעט כמובן העיצוב. החגורה יודעת למדוד ולחשב שלל נתונים הרלוונטים לריצה וזה שימושי עבור מי שיש לה דגם שעון ספורט של גרמין שאינו יודע לספק נתונים אלה בעצמו.

מלבד כמובן מדידת הדופק ומדידת HRV (שונות קצב הלב), החגורה מאפשרת:

  • קישור ב ANT ובשלושה ערוצי בלוטות במקביל – הקץ לשאלה הנצחית 'איזה מכשיר לעזעזאל תופס לי את הבלוטות' בחגורה?"…  תוכלו לחבר את החגורה לכל שעון/מכשיר ספורט או אפליקציית אימון סטנדרטית התומכים בקישור ANT או בלוטות'. גם כאלה שאינם של גרמין.
  • מדידה וחישוב של נתוני Running Dynamics דוגמת גודל הצעד, מספר צעדים לדקה, גובה אנכי ועוד.
  • חישוב הספק בריצה – בדומה להספק ברכיבה הנמדד בוואטים, החגורה מחשבת את נתוני ההספק שלכן בזמן הריצה. מזמין אותכן לקרוא את המדריך להדיוטות שכתבתי בנושא זה.
  • יכולת למדוד ולסנכרן נתונים הרלוונטיים לחישובי הפעילות היומית שלכן בגרמין Connect, גם במידה ואינכן עונדות כרגע שעון ספורט – הנתונים שהחגורה מספקת ומשלימה הינם: צעדים, כמות דקות אינטנסיביות, קלוריות ודופק.
  • Store & Forward – ב HRM-FIT יש מנגנון הקלטה הפועל בצורה רציפה ומאפשר שמירת נתונים בטווח של עד 18 שעות אחורה. המנגנון הזה מאפשר לכן לבצע ולהקליט בשעון הספורט שלכם פעילות אימון כלשהי גם מבלי לענוד את השעון עצמו על היד. נתוני הדופק, כמו גם נתונים נוספים, נאגרים בסנסור של החגורה וכאשר 'תתאחדו' שוב עם שעון הגרמין שלכם ותשמרו את הפעילות – השעון יבצע סנכרון עם החגורה וישאב את הנתונים החסרים לו לקובץ המוקלט. זה רלוונטי לכל ספורט שאינו מתיר ענידת שעון על היד.
  • מדידה ושידור של נתוני קצב ומרחק בריצות Indoor וגם עבור ריצות בחוץ בהן אינכן מעוניינות לעשות זאת באמצעות הלווין – אין יותר צורך ב Foot Pod ייעודי לטובת ריצות באולם או בחדר כושר על הליכון.
  • נתוני SKI Dynamics – לחובבות גלישת סקי Cross Country מבינכן, החגורה מודדת נתוני Power (וואטים) שיאפשרו לכן לנתח כמה כוח אתן משקיעות בכל פעילות שכזו.

לא מיועדת לשחייה

בעוד שחגורת ה HRM PRO Plus וחגורות דופק אחרות של גרמין מאפשרות להשתמש בהן בעל פעילות שחייה, ה HRM-FIT לא. היא אומנם עמידה למים (דירוג עמידות של 3 ATM) מה שאומר שהיא תפעל מצויין בתנאים של זיעה, מקלחות וגשם, אך אינה מיועדת לשחייה בה היא חשופה ללחצים גבוהים.


הבטרייה

ה HRM-FIT עושה שימוש בסוללת מטבע CR2032  סטנדרטית האמורה להספיק לכן לשנה של שימוש ממוצע.

קל מאוד להחליף בטריה ואין צורך במברג או כל כלי עבודה אחר לשם כך. כל מה שאתן זקוקות לו הוא מטבע כלשהו ע"מ לפתוח את מכסה הבטרייה.


דיוק

בדומה ל HRM-PRO Plus ובהקשר הזה למרבית חגורות הדופק (חזה), ה HRM-FIT סיפקה בכל תקופת המבחן, נתונים מדויקים ואמינים ובצורה רציפה במגוון האימונים בהם עשינו בה שימוש. קרי לא נחוו ניתוקים כלשהם או אובדן מידע.

חגורת הדופק (סגול) יותר מדויקת ואמינה ממדידת הדופק בשעון (תכלת)

חשוב לציין שהחגורה מתחילה לעבוד כאשר 2 הסנסורים שלה באים במגע עם העור וקצת לחות. לכן לפני שאתן עונדות אותה, ניתן טיפה להרטיב אותם עם אצבע רטובה (מים/רוק) בכדי להבטיח שהיא תחל לשדר במיידי.


מחיר

עקב האכילס של חגורות הדופק הוא המחיר היקר שלהן. במיוחד חגורות הקצה של גרמין המציעות עוד מגוון מדדים מעבר לדופק.

המחיר הרשמי של ה HRM-FIT בארץ הינו 699 ₪ כולל שנת אחריות. באתר הרשמי של גרמין המחיר הינו 150 דולר לא כולל מיסים ומשלוח.

אין ספק שזהו מחיר גבוה יחסית לרצועות חזה אחרות בשוק וההסבר מן הסתם הוא הטכנולוגיה המתקדמת והיכולות הייחודיות שהיא מציעה כמו גם עיצובה הייעודי.

מה שמביא אותי היישר לסיכום ולמענה לשאלה –


לסיכום, האם ה-HRM-FIT שווה את המחיר?

רצועת החזה HRM-FIT של גרמין פותחה במיוחד עבור נשים ועל פניו נראה שהיא עונה על הציפיות שעמדו לנגד חזון היזמים לפרוייקט בחברה. היא מספקת פתרון ענידה אלטרנטיבי מבחינת העיצוב, עם קליפסים המאפשרים חיבור נוח לחזיות ספורט תומכות, לצד דיוק גבוה ויכולות פונקציונליות מתקדמות.

יחד עם זאת נשאלת השאלה עד כמה באמת מדובר בבעיה אקוטית עבור נשים.

אני מניח שהשיקולים בקניית חגורה זו יהיו:

  • האם אתן משתמשות ברצועת חזה כיום? במידה וכן – האם אתן סובלות מחוסר נוחות בשימוש בה שה HRM-FIT עשויה לפתור עבורכן?
  • האם אתן נוהגות ללבוש חזיית ספורט התואמת לנדרש עבור חגורה זו?
  • עד כמה חשובות עבורכן יכולות מתקדמות? ה-HRM-FIT מציעה מגוון רחב של פונקציות מתקדמות, כגון מדידת שונות דופק, הספק וניטור מאמץ. אם אתן לא מתעניינות בנתונים אלו, ייתכן שרצועת חזה פשוטה יותר תהיה מספקת עבורכן.
  • וכמובן, מה התקציב שלכן? רצועות חזה פשוטות יותר של גרמין ויצרניות אחרות זמינות במחירים נמוכים משמעותית.

דרך אחרת להתסכל על הדברים: באם החלטת שאת מעוניינת בחגורת דופק של גרמין היות ואינך מסתפקת בדיוק המדידה של השעון, אזי דגם ה HRM-DUAL עולה 349 ש"ח (מחיר רשמי). לעומת זאת באם את גם מעוניינת בכל הפיצ'רים והיכולות הנוספות שציינתי בכתבה זו הרי שחגורת ה HRM-PRO-PLUS תעלה לך 599 ש"ח. עבור תוספת של 100 ש"ח בלבד (699 ש"ח) תוכלי לקנות את ה HRM-FIT שתספק לך פונקציונליות זהה, למעט שימוש עבור שחייה ונוחות רבה יותר בענידה של החגורה. זה כבר פער יחסית סביר למי שהנוחות חשובה לה.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים לגבי תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה