You are currently viewing עדכון Firmware חדש לשעוני גרמין (רבעון 1, 2024) – זמין כ beta ומכיל כמה פונקציות חדשות ומעניינות<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">4</span> min read</span>

עדכון Firmware חדש לשעוני גרמין (רבעון 1, 2024) – זמין כ beta ומכיל כמה פונקציות חדשות ומעניינות4 min read

רקע קצר

גרמין מיישמת מדיניות של עדכוני תוכנה (Firmware) לשעוניה אחת לרבעון. עדכונים אלה כוללים תיקוני באגים למיניהם ומדי פעם גם תוספות וחידושים פונקציונליים.

לרוב, העדכונים יחולו על דגמי משפחות השעונים החדשים יחסית ולא על דגמים ישנים משני טעמים עיקריים: (א). חלק מפיתוחי התוכנה נשענים על מפרט חומרה חזקה יותר. (ב). רצונה של גרמין לגרות אותכם לשדרג את השעון שברשותכם לדגם חדיש יותר.

עדכון Firmware לכשיוצא, מתחיל את דרכו כגרסת "Beta", קרי עדיין לא גרסה רשמית, כאשר המטרה היא לגלות באגים בקוד ולקבל משוב מידי משתמשים המעוניינים להתחיל וליהנות מהגרסה החדשה כמה שיותר מהר אך מכירים בסיכוי ובסיכון שהיא עדיין אינה מיטבית ועשויה להשפיע על תפקוד השעון.

כ"א מכם יכול להשתתף בתוכנית הבטא של גרמין ע"י רישום פשוט כפי שמוסבר בלינק להלן.

לאחר מספר איטרציות של תיקוני קוד, הגרסה מוכרזת רשמית כ GA ואז היא מופצת לכל המשתמשים בצורה אוטומטית או יזומה.

בדרך כלל מגרסת בטה ועד לגרסה רשמית עוברים בין 4-8 שבועות, תלוי בכמות השינויים וכמובן בכמות הבאגים שמתגלים.


עדכון Q1 2024 – עבור איזה שעונים?

העדכון האחרון (כאמור עדיין בסטטוס בטה) יצא לפני מספר ימים והוא מיועד לדגמי השעונים הבאים:

  • סדרת Garmin Fenix 7/Fenix 7 Pro
  • סדרת Garmin Epix/Epix Pro
  • Garmin Enduro 2
  • Garmin Quatix 7
  • סדרת Garmin MARQ 2 Series
  • סדרת Garmin Forerunner 255
  • Garmin Forerunner 955/955 Solar
  • Garmin Forerunner 965
  • סדרת Garmin Forerunner 265  (בקרוב)

מה חדש בעדכון?

הרשימה המלאה (למשל עבור סדרת ה Fenix 7) כפי שמתפרסמת באתר של גרמין כוללת לא מעט תוספות ותיקונים:

מתוך הרשימה בחרתי להתעמק בחידושים שנראים על פניו כמעניינים ביותר.


לכל הטריאתלטים – יכולת זיהוי אוטומטית של מעבר בין שלבים בזמן ביצוע פעילות המוגדרת כ MultiSport

פעילות מסוג MultiSport בשעון הינה כזו המוגדרת עבור אימוני: Triathlon, Duathlon, Brick, SwimRun או כל אימון המוגדר על ידכם ככזה המשלב בין שתי (או יותר) פעילויות של שחיה, רכיבה וריצה.

עד היום במעבר בין הפעילויות הייתם צריכים ללחוץ על כפתור ה LAP, ע"מ ליידע את השעון כי עליו להתחיל בהקלטה של השלב הבא. לדוגמא בטריאתלון השלבים יהיו: שחייה (זינוק) -> T1 -> רכיבה -> T2 – > ריצה (סיום).

במסגרת העדכון החדש גרמין הוסיפה יכולת זיהוי אוטומטי למעבר בין השלבים ככה שאין צורך לזכור ללחוץ על כפתור ה Lap ועדיין השעון אמור לדעת על סמך חיישני התנועה שבו, לבצע את המעברים בצורה אוטומטית בהתאם להתקדמות שלכם.

בכל פעם שתתחילו פעילות כלשהי מסוג MultiSport תקבלו אינדיקציה באם ה Auto Detection מופעל או לא. בהגדרות הפעילות עצמה תוכלו לקבוע באם להפעיל יכולת זו כמו גם באם להגדיר שלבי מעבר דוגמת T1 ו T2.

יכולת זו סוגרת לגרמין פער פונקציונלי אל מול וואהו (RIVAL)  ו אפל (WatchOS9) שהקדימו והציעו  פונקציה דומה זה מכבר.

במידה והזיהוי האוטומטי שוגה ומקפיץ אותכם בשלבים שלא לצורך, יש לכם את האפשרות לתקנו באחת מ 4 צורות:

  • לחיצה ארוכה על כפתור ה Lap, מאפשרת חזרה לשלב הקודם.
  • אם אתם ביצעתם את המעבר באופן ידני בטעות או בכוונה – יש לכם מספר שניות שבהם תוכלו ללחוץ על כפתור ה Down ולבטל את המעבר.
  • תיקון עצמי של השעון – לעיתים לא תידרשו לעשות כלום, השעןו כבר יזהה לבד שהוא טעה ויחזיר אותכם לשלב הנכון.
  • תיקון פוסט מורטום – בסיום הפעילות, מול המחשב ב Garmin Connect, תוכלו לערוך ולתקן את כל המעברים.

טרם יצא לי לצאת ולבדוק יכולת זו. אשתדל להגיע לכך בהקדם ולהוציא עדכון.


ביטול Laps בזמן אמת

פונקציה שימושית במיוחד עבור מצבים מעצבנים בהם לחצתם בטעות על כפתור ה Lap, מה שמשבש לכם את התצוגה של כל הנתונים והממוצעים.

כעת באם מצב שכזה קורה, יש לכם 10 שניות בהם לחיצה על כפתור ה Down תבטל את ה Lap בזמן אמת (שימו לב בתמונה לעיל לאייקון הגרפי בצבע אדום שמסמן לכם את היכולת לבטל את ה Lap).

קורה לי הרבה – סופר שימושי עבורי. שימו לב שנכון להיום זה לא עובד ב Laps שנוצרו כתוצאה מ Automatic Laps (דוגמת כל X ק"מ או כל Y זמן) וגם לא יחזיר את המצב אחורה עם לחצתם Lap בזמן אימון מובנה כלשהו (Workout) שגם מקפיץ אותכם שלב באימון.


מאמן שינה (Sleep Coach)

גרמין הוסיפה עוד Glance בנושא שינה אותו היא מכנה Sleep Coach.

הרעיון הוא שבהתבסס על קבוצת הגיל שלכם, השעון ימליץ לכם על כמות שעות השינה שאתם זקוקים להן בכל לילה נתון  (המספר הזה תמיד ינוע בין 7 ל 9 שעות ככה שהרבה תובנות מעשיות לא תפיקו מכך).

הגורמים המשפיעים על חישוב השעות המדויק כוללים כמה ישנתם בימים הקודמים, עצימות הפעילות שביצעתם באותו יום, אימונים, נתוני HRV וכמה תנומה כבר הספקתם לתפוס במהלך היום.

למשל בדוגמא לעיל, היום ההמלצה עבורי היא 7 שעות ו 40 דקות שזה זמן השינה הבסיסי המומלץ לקבוצת הגיל שלי (צעירים בנשמה). במידה והשעון היה מזהה כי ישנם פקטורים נוספים שתורמים לעייפות שלי היום, הייתה מופיעה לכך אינדקציה בגרף מלווה בהסבר.

כאמור בסוף התוצאה תהייה בכל מקרה בין 7 ל 9 שעות. אני מקווה שגרמין לא השקיעו על היכולת הספציפית הזו את כל כספם.


כיול אוטומטי ב Track Run

Track Run הינה פעילות שתמיד כדאי לבחור בה כאשר אתם רצים באצטדיון אתלטיקה עם מסלול ריצה רשמי (400 מטר).

הסיבה לכך היא שהשעון מאפשר מדידה מדויקת מאוד של הריצה שלכם המותאמת גם למספר המסלול שבו אתם רצים (בדרך כלל בין 1 – 9) ולא מסתמך רק על מדידת GPS לצורך חישובי המרחק.

התוצאה הסופית שמתקבלת לגבי ריצה במסלול קבוע נראית כך:

לעומת מדידה רגילה של אותה פעילות ריצה (לא במוד Track Run) שנראית כך:

עד היום, הדרך להשגת הדיוק, כאשר בחרתם ב Track Run, הייתה לבצע כיול בפעם הראשונה בכל אצטדיון חדש שאתם מתאמנים בו. פרוצדורה בה אתם נדרשים לרוץ במסלול מספר 1 לפחות 4 סיבובים שבהם השעון מעבד את הנתונים כך שלאחר מכן ובכל פעם שתגיעו להתאמן באצטדיון זה, תוכלו לעבור ולשנות מסלול (לא לשכוח גם לציין זאת בשעון) וגרמין תדע לבצע את החישובים עד רמת המטר הבודד ולספק לכם תוצאות מדויקות ביותר.

הוראות לגבי פעולת הכיול תוכלו למצוא בלינק להלן .

בעדכון החדש, גרמין הוסיפה בסיס נתונים הכולל מידע על יותר מ 11,000 מסלולי ריצה באצטדיונים שונים ברחבי העולם. מידע שהצטבר מריצות בפועל של משתמשי גרמין לאורך השנים האחרונות וימשיך להתעדכן בעתיד.

מסד נתונים זה יסונכרן לשעונים עיתית בצורה אוטומטית כך שבמידה ותגיעו לבצע אימון באצטדיון שהמידע עליו כבר קיים בבסיס הנתונים, ייחסך מכם הצורך לבצע את פעולת הכיול.

מודה שטרם יצא לי לבדוק באם מידע כלשהו לגבי האצטדיונים בארץ מצא את דרכו לגרמין. באם יוצא לכם לבדוק, אנא רשמו בתגובות.


קפיצה בחבל

באם אתם מחובבי הקפיצה בחבל, ודאי תשמחו לשמוע שבעדכון החדש נוספה גם פעילות מסוג זה המאפשרת אימוני קפיצה בשלושה מצבים (חופשי, ע"פ מספר קפיצות , ע"פ זמן) ומציגה את מספר הקפיצות שביצעתם.


לסיכום

בהחלט עדכון מכובד, אבל זכרו שעדיין מדובר בגרסת בטה. אם יש לכם תחרות מטרה חשובה בתקופה הקרובה, ממליץ לכם להמתין עד ליציאת הגרסה הרשמית (מן הסתם במהלך פברואר מתישהו) שלא חלילה יהיה מצב שהשעון יקרוס לכם בגלל באג באמצע התחרות.

במידה ויצא לכם לבדוק ולהתנסות עם חלק מהפונקציות החדשות אתם יותר ממוזמנים לרשום בתגובות את התרשמותכם.


הירשמו לבלוג וקבלו עדכונים בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. עמיחי

    מתי יהיה לכם בפניקס 7+ אפשרות לסגור את ספירת הצעדים כמו שהיה ב פניקס 5פלוס (יש כאן גם אנשים שומרי מסורת שזה בעיה בשבילנו בשבת )כמו שתמיד אני אומר זר לא יבין זאת
    חומר למחשבה כפתור קטן לכבות הכל ולהשאיר רק את השעון לשומרי שבת שאוהבים גם ספורט ולא רוצים להחליף כל שישי את השעון לשעון 🤷‍♂️

  2. איתן

    תודה על העדכון

  3. משה צבי שילר

    עמיחי כמה אתה צודק בתור חרדי כשהיה לי פניקס 5 היה לי שעון בשבת וגם לפני זה בVIVO אקטיב אבל עכשיו אין לי שעון בשבת
    ועוד דבר היה פעם אפליקציה לשעון של זמני היום Jewish prayers ומפנקיס 6 אין לו עדכון זה מאד שימושי לשומרי מסורת אם למשהו יהי עדכון לגבי הדברים הללו אשמח מאד לתגובה
    לשי האתר מאד מענין השמך כך תודה רבה

כתיבת תגובה